Verslag deel 2 door de voorzitter

Na afscheid te hebben genomen van de Noorderlingen vervolgden wij onze weg richting Katwijk, Noordwijk en Scheveningen (eindpunt). Want bij deze “kustroute” hadden we nog maar weinig kust gezien! Naarmate de tijd vorderde nam de bewolking toe dus echt op het gemak waren we niet meer. Beetje binnendoor gestuurd richting Scheveningen met nog zo’n 7 of 8 motoren, de meesten reden dan ook een soort van richting huis. We naderden de boulevard van Scheveningen toen we in een verkeersopstopping belandden. Er was een fietser aangereden door een automobilist en hoewel het slachtoffer al was afgevoerd bleek het kruispunt nog half afgezet voor het technische onderzoek. Dat samen met de normale drukte op zondagmiddag in Scheveningen gaf een aardige chaos op dat kruispunt. We stonden dan ook al een tijdje in een rij auto’s voor het stoplicht voor rechtdoor maar hoewel dat al een paar keer op groen was geweest schoten we maar weinig op. Toen scheurde de hemel open en wat begon met wat druppels veranderde al vlot in een stortbui! Als “goed” voorzitter en –rijder verliet ik de stilstaande rij voor rechtdoor en pakte de lege baan voor rechtsaf. Bij het rode licht aangekomen bleek er aan de overzijde van het kruispunt een groot afdak was dus de keuze was snel gemaakt. Het verkeer stond muurvast en de afstand was kort maar het licht stond wel op rood. Nagenoeg iedereen volgde mij en nadat we waren afgestapt in onze schuilplaats volgde er enkele tellen later nog een witte Mercedes…………… Zo eentje met strepen en blauwe lampen. Een discussie aangaan over het feit dat het verkeer totaal vast stond had weinig zin dus de sterke arm der wet verdiende vlotjes 6 of 7x €.150,- voor Ome Koos Spee van het C.J.I.B., het standaardbedrag voor het “niet stoppen voor een driekleurig verkeerslicht”. Natuurlijk hebben we stuk voor stuk bezwaar aangetekend maar ja, in Nederland moeten politiemensen wel eens prioriteiten stellen. Daar kun je het mee eens zijn of niet…………..Duidelijk moge zijn dat het animo aardig gedeukt was en we besloten huiswaarts te gaan, voordeel was wel dat inmiddels de zon terug was gekeerd.

Come ride & bekeuring with Maarten